Sales Training

Sales is niet eenvoudig. Veel mensen vinden het lastig hoe je een klant kan meenemen en overtuigen een product te kopen. Of het nu sales is door telefonische verkoop of door direct klant contact, feit is: Je hebt altijd te maken met twee partijen! De ene is de verkopende partij, de andere is de klant. Hoe verhouden nu deze twee partijen zich tegenover elkaar? Hoe kan die relatie zo optimaal mogelijk gemaakt worden, zodat er met sales het beste gescoord wordt. Dit is waar veel sales managers, die een strategie voor verkoop uitzetten, vaak mee bezig zijn.  
Onze sales training is er op gericht om een heldere strategie mee te geven, welke doelmatig en effectief is om te komen tot betere sales.

Sales training: ‘Betere sales met DISC’

Bij sales dient de klant overtuigd te worden van de meerwaarde en betrouwbaarheid van het product. Dit heet de vakbekwaamheid van de verkoper.

Hoe ontstaat er een chemie tussen verkoper en klant, wat maakt dat de verkoop eerder zal slagen?

Dit heeft alles te maken met het aanpassingsvermogen van de verkoper richting de klant. Tijdens de training ‘Betere sales met DISC’ wordt er ingezoomd op het laten toenemen van dit aanpassingsvermogen, zodat de klant in de interactie met de verkoper, terecht komt in de ‘comfortzone’, en daardoor sneller bereid is om tot een koop over te gaan.

Hieronder vind je het model, wat aantoont dat sturen op aanpassingsvermogen + vakbekwaamheid de klant in de comfortzone kan brengen. 

Sales model

De 'Betere sales met DISC' training kent drie fases, welke met de verkoop- of communicatie afdeling worden doorgenomen.

1. Allereerst is er aandacht voor de natuurlijke communicatiestijl van de verkopende partij. Middels een DISC-analyse (zie uitleg) wordt deze op een heldere manier in kaart gebracht. Jezelf leren kennen, is altijd van belang om zo uiteindelijk de ander (klant) beter te kunnen begrijpen’.

2. Vervolgens wordt er ingezoomd op de klant: Welke type klanten kom je tegen? Wat zijn hun behoeften en drijfveren? Hoe ziet hun DISC-profiel eruit?   

3. Tot slot; de vertaalslag hoe jij als verkoper, marketeer, in je communicatie bij de klant kan aansluiten.
Jouw gedragsstijl bepaalt in grote mate, of de klant zich gezien voelt in zijn/haar voorkeuren, drijfveren en behoeften. Soms betekent dit afscheid nemen van je eigen vertrouwde communicatiestijl, omdat de klant in de interactie met jou, een andere energie nodig heeft.

Sales training

De sales training kent zowel een theoretisch, als praktisch deel. Door doelmatige oefeningen wordt de theorie geïntegreerd. Doorgaans is de training één dag. 


Sales Training voor marketeers

Deze training (in aangepaste vorm) kan ook gegeven worden voor marketeers, callcenters, receptionisten en andere beroepen, die veel te maken hebben met klantcontact en communicatie. Het is ook mogelijk om een online sales training te volgen.
 
De sales training kent zowel een theoretisch, als praktisch deel. Door doelmatige oefeningen wordt de theorie geïntegreerd.